(...) płatnicy składek ZUS zobowiązani będą przekazywać do urzędu dokumenty sygnowane bezpiecznym podpisem elektronicznym (...)
Procedura zakupu
Procedurę uzyskania kwalifikowanego certyfikatu należy rozpocząć od wypełnienia formularzy. Formularze można przesłać w formie elektronicznej korzystając z Elektronicznego Punktu Rejestracji (EPR) dla Punktów Rejestracji lub wypełniając formularze dla Punktów Potwierdzania Tożsamości (PPT). Następnie, w celu podpisania umowy należy z dokumentami tożsamości i pozostałymi wymaganymi dokumentami, umówić się z naszym Punktem Rejestracji. W PR certyfikat kwalifikowany jest wydawany w ciągu kilkunastu minut od podpisania umowy, natomiast w PPT potrzebna jest jeszcze jedna wizyta, aby odebrać podpis elektroniczny.
WYMAGANE DOKUMENTYKlient indywidualny (Subskrybent)
- wypełniony formularz zgłoszenia certyfikacyjnego przesyłany do Punktu Rejestracji poprzez Elektroniczny Punkt Rejestracji (EPR). Taka procedura kontaktu pozwala na wcześniejsze przygotowanie umowy i skrócenie czasu potrzebnego na wizytę w Punkcie Rejestracji.
- podstawowe dokumenty tożsamości:
- dowód osobisty;
- paszport, jeżeli w paszporcie nie jest wpisany nr PESEL, niezbędne jest przedstawienie oryginalnych dokumentów potwierdzających nadanie numeru PESEL lub NIP ale tylko wówczas gdy występuje jako podstawowy dokument tożsamości;
- dodatkowe dokumenty tożsamości
- prawo jazdy;
- paszport;
- w przypadku obcokrajowców – Karta Stałego Pobytu, oryginalne dokumenty nadania numeru NIP lub PESEL, ( w przypadku gdy nie został nadany nr NIP ani PESEL w formularzach należy wpisać „Brak”);
- tajne hasło niezbędne w przypadku konieczności zawieszenia lub unieważnienia certyfikatu, złożone z min. 8 znaków w tym: duża litera, mała litera, cyfra, znak specjalny (np. !, @, #, *, &, +).
Klient instytucjonalny (Zamawiający)
Klienci zamawiający "certyfikaty firmowe" tzn. takie w których zawarte są jako opcja także podstawowe dane firmy, muszą wypełnić poprzez Elektroniczny Punkt Rejestracji (EPR) dodatkowo formularz zgłoszeniowy,
dodatkowo podczas wiyty w Punkcie Rejestracji należy przedstawić dokumenty firmy (KRS, zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub inny dokument potwierdzajacy istnienie firmy, instytucji, urzędu.